Fialkový sirup

14.05.2020

Můj první fialkový sirup. Já jsem si totiž moc přála dělat taky něco "svýho", co moje maminka ještě nedělala. Protože všechny recepty, bylinky i rady mám od ní. A já si chtěla vytvořit nějakou svou "jarní tradici".


Fialkový sirup mě napadl jednoho večera, kdy jsem si tak poslouchala štěbetající ptáčky na zápraží s kafíčkem a vzpomínala na to, jak jsme s maminkou toho odpoledne objevili nádherný palouček plný fialek. To vám byla taková nádhera. Nasbírala jsem si jich pár do vázičky, ta malá něžná kytička byla neskutečně rozmilá.

Našla jsem si na internetu nějaké recepty právě na fialkový sirup a řekla si, že se od nich odpíchnu a zkusím jednu várku podle sebe.

Celý dva dny, kdy jsem sirup připravovala (protože se musí nejlépe 24 hodin louhovat) jsem si ten proces moc užívala. házím vám sem několik fotek, výsledek vám bohužel nemůžu dát ochutnat, což je ale velká škoda.

Fialky jsou obecně známé pro své léčivé účinky dýchacích cest. Uvolňuje a rozpouští hleny, ulevuje při kašli i při bolesti na prsou. Má antirevmatické a močopudné účinky.

RECEPT:

2 hrsti fialek (květ) zalijeme litrem vroucí vody a necháme odstát do druhého dne. Druhý den přecedíme a přidáme kilo cukru (já používám třtinový). Na varné desce vaříme až do hustějšího sirupu. Na konci přilijeme šťávu ze dvou pomerančů a půlku citronu. Přelijeme do malých lahviček, ve kterých necháme vychladnout.


© 2021 Na Zápraží, ve vesnici za lesem
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky